Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Września 1939 roku

  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1754358
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni

Drużyna zuchowa

Plan pracy
3 Gromady Zuchowej
„Krasnonutki”

Opracowały drużynowe:  pwd. Małgorzata Antoniak, pwd. Magdalena Derlacz
Plan pracy 3 Gromady Zuchowej „Krasnonutki” działającej przy Szkole Podstawowej w Uniejowierok szkolny 2020/2021

Zakres treści i harmonogram działań

L.p.

Zadanie do realizacji

Sposób realizacji                                                

Odpowiedzialni                            

Termin

Uwagi                        

 

1.

 

Jesienny pierwszy krok

 Przyjęcie nowych członków do gromady zuchowej – Tor Pięciu Zmysłów

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III przy współpracy z pełnoprawnymi zuchami należącymi do gromady

 

listopad

 Zdobycie sprawności przez uczniów klasy III „Przewodnik po szkole”, uczniowie klasy II wykonują zadania, które pozwolą im wstąpić w szeregi gromady zuchowej

 

2.

 Obrzędy, zwyczaje i tajemnice

 Prezentacja totemu, księgi, kącika i skarbca gromady

Ujawnienie nowoprzybyłym tajemnic gromady (m.in. szyfry)

Utworzenie Kręgu Gromady

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III przy współpracy z pełnoprawnymi zuchami należącymi do gromady

 

listopad

 Realizacja zajęć podczas zajęć pozalekcyjnych

- zbiórka

 

3.

Księga Dobrego Postępowania

 

*W ciemnym lesie

 -  „Zuch jest dzielny”

 

 *Śladami poległych za Ojczyznę

-,,Zuch kocha Polskę”

 

 

 

 

 

 

*Przedświąteczny Zwiad Dobrego Czynu – „Wszystkim jest z zuchem dobrze”

 

 

 

 

 

 

 

‘*W Nowy Rok z nowymi postanowieniami – „Zuch stara się być coraz lepszy”, „Zuch mówi prawdę”

 

 

 

 

*Drzewo Obowiązków – „Zuch pamięta o swoich obowiązkach”

 

Zaznajomienie z Prawem Zucha

 

 

Wycieczka do pobliskiego lasu

 – pokonywanie naturalnego toru przeszkód sprawdzającego odwagę

 

Wirtualna podróż do Miejsc Pamięci Narodowej województwa łódzkiego

Spotkanie z żołnierzem jednostki wojskowej w Leźnicy Wielkiej

Udział w wojskowej grze terenowej

Ćwiczenia musztry i składanie meldunku, nauka słania łóżka Majsterka – wykonanie czapki i pagonów wojskowych

 

Szukanie okazji do dobrego czynu na terenie miasta

Sprawozdanie z przeprowadzonego zwiadu i wykonanych zadań

Zorganizowanie paczki dla starszej, schorowanej, samotnej osoby

Majsterka – pakowanie i ozdabianie prezentu, wykonanie kartek świątecznych

 

 

Majsterka – wykonanie Skrzyni Sukcesów

Ogłoszenie Wielkiej Akcji Uzupełniania Skarbca

Przeprowadzenie zajęć „Jestem kreatywny i potrafię rozwiązywać problemy”

Poznanie historii cechu stolarzy uniejowskich

Obrzęd pasowania na Mistrza

 

 Wspólne tworzenie mapy obowiązków na podstawie zadań przygotowanych

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 

 

 

 

 

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 

Listopad

 

 

Listopad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Grudzień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Styczeń

 

 

 

 

 

 

 

 

Luty

 

Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych – zbiórka

 

Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych

Zdobycie sprawności „Żołnierz” przez uczniów klasy III, uczniowie klasy II wykonują zadania przygotowujące je do złożenia Obietnicy Zuchowej

 

 

 Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych – zbiórka

Zdobycie sprawności „Świętego Mikołaja” 

przez uczniów klasy III, uczniowie klasy II wykonują zadania przygotowujące je do złożenia Obietnicy Zuchowej

 

Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych – zbiórka

Zdobycie sprawności „Majsterklepka” przez uczniów klasy III, uczniowie klasy II wykonują zadania przygotowujące je do złożenia Obietnicy Zuchowej

 

Realizacja zadania podczas zajęć pozalekcyjnych – zbiórka zuchowa

Zdobycie pierwszej gwiazdki

 

 

4.

 *Turniej sprawnej ręki, bystrego oka, otwartej głowy

 Przeprowadzenie otwartej zbiórki, gra z mapą na terenie szkoły i odczytywanie szyfrów

Złożenie Obietnicy Zuchowej przez uczniów klasy I, wspólne świecowisko

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III przy współpracy z pełnoprawnymi zuchami należącymi do gromady

 

 

Luty

 Realizacja zadania podczas zajęć pozalekcyjnych – zbiórka zuchowa

 

 

5.

 Na tropie Pani Wiosny

 Przeprowadzenie zwiadu zielonych detektywów „Co w okolicy sprzyja niszczeniu przyrody? Jak temu zapobiec?”

Założenie Księgi Zagrożeń

Porządkowanie najbardziej zanieczyszczonego terenu

Zasadzenie własnego krzewu na terenie zieleńca szkolnego

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 Marzec

 Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych

i pozalekcyjnych

 Zdobycie sprawności „Ekoludka” przez uczniów klasy II i III

 

6.

 Wiosenne Manewry Przeciwpożarowe

 Wyprawa do remizy strażackiej

Pełnienie dyżuru oraz udział w ćwiczeniach strażackich

Udział w szkoleniu przeciwpożarowym i udzielania pierwszej pomocy

Uczestniczenie w „Akcji zabezpieczenia lasu przed pożarem”

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 Kwiecień

 Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych

i pozalekcyjnych – zbiórka zuchowa

Zdobycie sprawności „Strażaka” przez uczniów klasy II i III

 

7.

 Dzień Otwartej Harcówki – „Jak bawią się zuchy?”

 Promocja działalności Hufca ZHP

Prezentowanie form spędzania wolnego czasu

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) zuchy klas II i III

 Maj

 Realizacja zadania podczas zajęć pozalekcyjnych – zbiórka zuchowa

 

8.

 Poszły zuchy po ziele…

 Opracowanie szyfrem szlaku trasy dla każdej grupy

Wykonywanie przydzielonych zadań przyrodniczych – utrwalenie i sprawdzenie wiedzy dotyczącej flory i fauny łąki

Majsterka - wykonanie prasy botanicznej do suszenia roślin

 Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

 Maj

 Realizacja zadania podczas zajęć lekcyjnych i  pozalekcyjnych – zbiórka zuchowa

9.

Biwak pod gwiazdami

z latem i harcami

Zorganizowanie Letniego Wieloboju Terenowego

-„Kuchcikowe gotowanie”

 w plenerze

Majsterka - projektowanie i wykonanie szałasu z materiałów przyrodniczych

Zorganizowanie wieczoru zapomnianych gier i zabaw

Majsterka - wykonanie „Bezpiecznych butów” na wakacyjne szlaki”„Wyprawa do źródła wiedzy” - konkurs

Wychowawcy (instruktorzy ZHP) klas II i III

Czerwiec

Realizacja zadania podczas zajęć pozalekcyjnych – zbiórka zuchowa

Zdobycie drugiej gwiazdki

Oczekiwane efekty:
- umie odnaleźć drogę i dojść do celu na podstawie mapy i znaków patrolowych
- zna obrzędy, zwyczaje i tajemnice gromady
- zna historię najbliższego regionu i wskazuje Miejsca Pamięci Narodowej
- potrafi określić znaki nadchodzących pór roku
- rozpoznaje zjawiska atmosferyczne związane z poszczególnymi porami roku
- zna florę i faunę poszczególnych ekosystemów
- potrafi zachować się w wybranych ekosystemach
- zna ekwipunek turysty
- posługuje się szyframi zuchowymi
- wie, na czym polega praca żołnierza, strażaka, stolarza
- potrafi udzielić pierwszej pomocy w sytuacjach uszkodzenia kończyny, utraty przytomności, krwotokach i oparzeniach
- upamiętnia ważne rocznice świąt patriotycznych
- wykonuje elementy musztry, składa meldunek, utrzymuje porządek w miejscu pracy i noclegu
- chroni środowisko, dba o otoczenie, w którym przebywa i upiększa je
- rozumie potrzebę i wykonuje prace użyteczne
- śpiewa i pląsa poznane zabawy
- potrafi majsterkować i bezpiecznie posługiwać się narzędziami
- planuje i wykonuje prace z różnych materiałów
- rozumie potrzebę ruchu i przebywania na świeżym powietrzu
- promuje aktywne formy spędzania wolnego czasu
- umie odnaleźć się w warunkach polowych przygotowując posiłek
- przyjmuje prawidłową postawę wobec młodszych kolegów
- wie, po co istnieją normy, zasady, zakazy i sam potrafi ocenić swoje zachowanie
- współpracuje w szóstce, gromadzie przy wykonywaniu różnych zadań
- umie wykorzystać własne zdolności i umiejętności do rozwiązania problemu
- potrafi ocenić i docenić wysiłek własny i innych
- potrafi zachęcić inne dzieci i dorosłych do wspólnego działania
- prawidłowo zachowuje się w różnych trudnych sytuacjach, np. zagrożenie życia, zdrowia, bezpieczeństwa

Środki, materiały, sprzęt w ramach własnych

Sprzymierzeńcy: rodzice, dyrekcja Zespołu Szkół w Uniejowie, Hufiec ZHP Uniejów, Ochotnicza Straż Pożarna w Uniejowie, przedstawiciel jednostki wojskowej, przedstawiciel cechu stolarzy